Selamat Datang diucapkan kepada semua teman-teman kaki pancing di Negara Brunei Darussalam dan para pengunjung lainnya. Adapun blogspot in dibuat bertujuan berkongsi pengalaman dan pengetahuan, mengenal pasti tempat atau lokasi yang selamat untuk dikunjungi bagi menjalankan aktiviti memancing. Mengenal jenis-jenis ikan yang terdapat di perairan Brunei maupun di sungai, di tepian pantai atau di laut buka. Mengenang kembali kenangan-kenangan manis sewaktu memancing melalui gambar-gambar memancing. Terakhir penulis ingin mengucapkan Ribuan Terima Kasih kepada rakan-rakan yang berkesudian melayari blogspot ini. Sekian Terima Kasih.

Brunei Time

Friday, June 5, 2009

Dawn Angler - Ungah Di Pagi Juma'at


Rezeki Ku Ungah Di Pagi Juma'at
Peranginan Pantai Serasa
"Ungah Garden" (Pagi)

EchoBiru dengan seekor ikan
ungah hasil pancingan beliau

Penulis: "Tekniknya sanang saja ni kedia ani.,
aku beritahu kamu ah., Kembura dikarat sesedap rasa.,
pakai mata kail damit saja.., tangsi halus... & jangan lupa
semasa mengumban umpan.. anda mesti senyum.. Ok.. :D"

EchoBiru.., orangnya murah senyuman,
mudahan rezeki dikemudian hari mendapat ungah
bersaiz besar.. :)


Selain dari ungah yang diperolehi, EchoBiru juga
memperolehi PaDamit.., Oppppppsssss... :D

Sepatutnya begini., selain Echobiru, teman chatters
di NSZ Shoutmix PaDamit, Fian, & Penulis sendiri juga
secara kebetulan memancing pada masa yang sama.,
namun tiada santapan pada umpan yang dilabuh.

"janji meliat si EchoBiru lurih pun kami rasa syukur lah jua.."

Team Pancing dari Daerah Belait kelihatan
sedang memancing di ujung batu "Ungah Garden"

Orangnya spoting2 jua., katanya.., di kb
tempat best mengail di Peranginan Anduki okey jua.,
di Peranginan Pantai Lumut pun okey..jua..

"Insyaallah ada masa kita2 cuba nasib pancing kat si nun.."
Btw..orang kb suka casting lahh, Betul takk????
BETUL..lah tue.... :thumbsup:

PaDamit dan Fian..

"Santai-santai ja dorang ani banarnya.,
membuang rasa jemu dirumah... "

Pantun Jenaka

"Air pasang dalam surut pukul lima
Nyonya bangun pagi siram pokok bunga
Haloo nyonya, kan betanya ku nyanta
Siram pokok bunga saja, inda kita bejual lauk hari ani ka?"

"Timang tinggi-tinggi
Sampai cucur atap
Cucur atap inda nyaman bro
Cucuk pisang, cucur udang, baru tah dorang suka tu!!"

"Buai laju laju
Sampai pokok ru..
Woii, jangankan buai laju-laju
Ujung-ujung teumban ku ke batu.."

Sekadar hiasan sahaja.. Jangan Marah Ok..:thumbsup:

Gambar di Sumbangan Oleh: Ironsilk

0 comments:

Pesanan Dari Kami

"Berwaspadalah selalu ketika menjalankan aktiviti-aktiviti memancing sama ada ditepian pantai mahupun yang diluar pantai"

NSZ - CABARAN PANCING 2009

NSZ - CABARAN PANCING 2009

Pembekal Umpan Pancingan

  • Udang Hidup Kg. Tanah Jambu: Sham - 2792997
  • Udang Hidup Kg.Salambigar, Spg 700 No:37
  • Udang Hidup Kg.Salambigar, Spg 701-23 No:11
  • Udang Hidup Kg.Sg Buloh: Iran - Hp-8866079
  • Udang Hidup Kg.Sungai Buloh: Yasin - Hp- 8956733

Recent Comments

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP