Selamat Datang diucapkan kepada semua teman-teman kaki pancing di Negara Brunei Darussalam dan para pengunjung lainnya. Adapun blogspot in dibuat bertujuan berkongsi pengalaman dan pengetahuan, mengenal pasti tempat atau lokasi yang selamat untuk dikunjungi bagi menjalankan aktiviti memancing. Mengenal jenis-jenis ikan yang terdapat di perairan Brunei maupun di sungai, di tepian pantai atau di laut buka. Mengenang kembali kenangan-kenangan manis sewaktu memancing melalui gambar-gambar memancing. Terakhir penulis ingin mengucapkan Ribuan Terima Kasih kepada rakan-rakan yang berkesudian melayari blogspot ini. Sekian Terima Kasih.

Brunei Time

Friday, August 21, 2009

Selamat Menunaikan Ibadah Puasa Bagi Tahun 2009

Islamic Greeting Card by Alhabib. Visit www.al-habib.info for more greeting cards like this!
Islamic Greeting Cards by Alhabib

"Jika 11 bulan itu.. penuh noda..
Jadikanlah Ramadan itu Pembersihnya..
Jika 11 bulan itu dipenuhi dosa..
Sucikan lah ia dengan ibadah yang sempurna.."


"Jika 11 bulan itu..memancing ungah di serasa..

Jadikan lah sebulan itu untuk berpuasa..,
Jika 11 bulan itu...mencari umpan kembura di serasa..,
Jadikan kan lah sebulan itu untuk menambah & mencari pahala.."

'Mencari Rezeki, Berpuasa & Beribadah'

:thumbsup:Selamat menunaikan Ibadah Puasa & Selamat memancing okey..... :thumbsup:

Read more...

Mini Ungah

Rezeki Di Setiap Pagi Juma'at
Perairan Peranginan Pantai Serasa
'Ungah Garden'
21hb Ogos 2009 @ Pagi

Name:Dawn Angler
Catch: Ungah Lagi..
Umpan: biasa Stok dlm Prija (kembura)
Aing: Pasang Pagi..

'Tahniah bro...' :)

Teks Asal Pengirim

Alhamdullilah janji ada kn d bwa baLik..walaupun ari ani hampa sal lauk ku 2 ikung Te "Release" nda ikhlas :)..ketambak mlacut dri coldbox..dan ungah kira2 1kg labih lapas dpn mata..naik udh kebatu..tangsi kandur..tlapas tia mata kail ah...pergh!!..1st time kn strike arah joran ku..panik lah ku...alum pro be joran bah...mudah ada rezki d lain hari...thanks

Gambar di Sumbangkan Oleh: Wafi a.k.a Dawn Angler
<<>><<>> <<>> <<>> <<>> <<>> <<>><<>>

Read more...

Tuesday, August 18, 2009

Lingkuh Di Perairan Sg.Batu Apoi??

Sebelum trip 'Mini Precious Boat'
Memancing Udang Galah Di Kawasan Perairan Sungai
Kg.Batu Apoi Daerah Temburong
Negara Brunei Darussalam
16hb Ogos 2009 (Pagi)

PaDamit dengan seekor ikan lingkuh hasil dari
pancingan beliau di kawasan perairan penurunan perahu Muara
dengan menggunakan teknik popping

Itu lah dinamakan rezeki mengundang tiba.., niat
hendak memancing udang, tiba2 kelihatan riak-riak gerakan
ikan di permukaan air, mula disangka kan bemasa,
rupanya lingkuh datang melanda.

'Menantikan teman diawal pagi,
diatas perahu mempersiapkan diri,
jika sudah dilimpahkan rezeki,
Popper sekecil kembura pun di sambar oleh lingkuh ini'

Gambar di sumbangkan Oleh: PaDamit (Precious)
<> <<>> <> <<>> <> <<>> <>

Read more...

Mini Precious Trip Memancing Udang Galah


Trip Memancing Udang Galah Di Hujung Minggu
Di Kawasan Perairan Sungai Kg.Batu Apoi (Daerah Temburong)
Negara Brunei Darussalam.
16hb Ogos 2009 (pagi)

Kelihatan di dalam gambar air sungai di sepanjang
sungai Kg.Batu Apoi yang tebing nya di penuhi dengan tumbuhnya
pokok-pokok nipah dan daunnya serba sedikit membantu para
pemancing yang menggunakan perahu untuk berteduh
dari keterikan pancaran mata hari

Bro Awie setelah puas di lautan kini dengan tenangnya
menantikan umpan di makan udang galah

Awg Taib (popperrazi) dengan
udang galah dari hasil pancingan beliau

'mandara kah sauh tu bro..hehehe??'

Awg.Awie turut menaikan seekor udang galah
'Mandara' (sapitnya basar mcm udang galah 'sauh', tetapi
badannya damit mcm udang galah 'bujang' emm.. ini pasti 'mandara ni..')

Jef juga tidak kepunan, berhasil memperolehi
seekor udang galah hasil dari pancingan beliau.

Alamakk...!!! ni macam biasa ni teman ku PaDamit..hehehe
patut ku panggil kedia PaBasar bah ni.. hehe., aiseehmen..
Padamit juga beroleh udang galah dari hasil pancingan beliau.

Pancingan udang galah di hujung minggu, dengan membawa
pulang 12 ekor udang galah dari bermacam saiznya..

Trip memancing 'Mini Precious Boat' bersama teman precious boat, iaitu awg.fian, Pg.Aji & Zul (menaiki Sebuah lagi perahu ), dan mini precious iaitu Padamit, Awie, Taib dan Jef mengisi masa lapang mereka dengan memancing udang galah di kawasan perairan Sungai Kg.Batu Apoi di Daerah Temburong. Seperti biasa, di awal pagi perjalanan yang dimulakan dari penurunan perahu Muara dengan melalui perairan Muara Brunei menuju ke lokasi memancing di Sg.Kg Batu Apoi. Trip memancing di hujung minggu itu berakhir di sebelah petang dan membawa pulang 12 ekor udang galah dan 30 lebih ekor udang galah lagi yang diperolehi oleh Awg.Fian, Pg Aji & Zul. 'maaf inda begambar, lain2 perahu bah..'

Gambar di Sumbangkan Oleh: PaDamit (Precious)
<> <<>> <<>> <<<>>> <<<>>> <<>> <<>> <>

Read more...

Pesanan Dari Kami

"Berwaspadalah selalu ketika menjalankan aktiviti-aktiviti memancing sama ada ditepian pantai mahupun yang diluar pantai"

NSZ - CABARAN PANCING 2009

NSZ - CABARAN PANCING 2009

Pembekal Umpan Pancingan

  • Udang Hidup Kg. Tanah Jambu: Sham - 2792997
  • Udang Hidup Kg.Salambigar, Spg 700 No:37
  • Udang Hidup Kg.Salambigar, Spg 701-23 No:11
  • Udang Hidup Kg.Sg Buloh: Iran - Hp-8866079
  • Udang Hidup Kg.Sungai Buloh: Yasin - Hp- 8956733

Recent Comments

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP